Alla inlägg den 27 november 2008

Av Mona - 27 november 2008 06:50

Det verkar vara dåligt med folk som vi köra en totalt svullfri helg. Om vi gör det till en totalt svullfri dag då, vad säger ni om det? Jag har valt lördag som min totalt svullfria dag. Valet föll på lördag eftersom fredag innebär fredagsfika på jobbet och söndag är det 1a advent och då måste jag bara äta en lussekatt. Det är så gott. Det kommer förmodligen att bli min död (läs viktuppgång) under julen, alla goda saffrans bröd av olika varianter...


Jag har en liten plan på att åka till Piteå i helgen. Tänkte köpa lite julklappar. Jag har allvarligt funderat på att köpa en Reima overall till Linus. Jag har hittat en som jag gillar i färg och form. Grejen är bara att jag varit lite emot Reima kläder eftersom de inte ska vara i tårkskåp, sen tycker jag även de är hiskeligt dyra... men jag har inte hittat någon annan som jag känner att den där vill jag verkligen att Linus ska ha på sig... I alla fall, nu funderar jag på vilken storlek, 104/110? Jag tänker i syftet att han ska kunna ha den nästa vinter också. En på jobbet som haft Reima till sina barn tycker inte att de blir klumpiga även om man köper stort så hon tyckte 110 men tänk om min lilla prins på 95 cm över havet totalt drunknar i den. Den kommer att vara stor till en början... men å andra sidan, föreställ er våren. Perfekt skoterväder, klarblå himmel, sol och lite lagom temperatur. Under overallen ska underställ och fleecekläder också få plats utan att det blir tajt.... Vad tror ni? Någon som har erfarenheter av reima kläderna?




Ovido - Quiz & Flashcards