Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

fortsättningen på igår

Av Mona - 3 januari 2009 11:25

Här är alltså fortsättningen på gårdagens drama. Jag bestämde mig som sagt för det andra alternativet. Det gick inget vidare. Linus vaknade när jag klädde av honom och blev totalt rosenrasande. Jag gick därifrån så han fick lugna ner sig i lugn och ro och då somnade han om. Efter ett tag gjorde jag ett nytt försök men då hann jag komma till att ta på honom en blöja. Om möjligt blev han än mer rosenrasande. Efter ett bra tag av att försöka prata ner honom på jorden gav jag upp igen... Jag gick iväg så hörde jag honom skrika "jag ska inte ha någon blöja" sen en duns i golvet, han slängde iväg blöjan. Jaja tänkte jag, det är väl inte meningen att han ska sova än. Alltså satt han och så TV ett tag. När klockan sen blev lånt över tiden när små tre åringar ska sova gjorde jag ett nytt försök och då gick det desto bättre.


Jag och Dennis fortsatte kvällen med att spela NHL på PS3. Nää, vi vari nte riktit vänner efter det. Både är vi lika dåliga förlorare... men även det gick över. Idag var det min tur att sova ut men Dennis vaknade med nästan 39 graders feber. Alltså fick jag stiga upp och nu ska jag och Linus bygga med geomag i väntan på att bilen ska bli varm. Vilket i sig kan ta ett bra tag med tanke på att det är -26 grader ute. Behöver jag tala om att det blir en hel del kläder på när vi går ut??


Just det, jag glömde meddela gårdagens matintag.

Frukost: nutrilett RTD

Lunch: sallad, potatis och löksoppa, en macka

Middag: grönsaker och kycklig tariaaki, det var ingen höjdare...

Övrigt: en skål med hallon och blåbär

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards