Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

frisörer och hår

Av Mona - 6 januari 2009 22:13

Jag har just tittat på en reality serie på kanal5. Den handlade om frisörer som försökte visa sina framfötter lite extra. Shear genius hetter programmet. Är det någon som sett det tidigare? Jag har inte sett det men jag var tvungen lägga undan min bok för en stund. I alla fall, det var inte många som lyckades överdrivet bra i mina ögon. Det fick mig genast att tänka på min tid i USA. Jag var aldrig nöjd när jag varit hos frissan. Vilket nu gör att jag är extra nöjd med min egen frissa. Vi räknade förresten ut för ett tag sen att jag gått hos henne i typ 10 år. När hon var elev på en salong här på byn klippte hon mig för första gången och hon kan hon mitt hår med mina lockar och virvlar. Visst finns det gånger jag varit mer eller mindre nöjd men å andra sidan har hon alltid gjort som jag har sagt om jag nu inte sagt att hon fått fria händer. Visst har även jag bad hair days. Och just nu är jag ruskigt less på mitt hår. Jag vill att det ska vara långt igen. Tankarna på extensions kommer med jämna mellan rum men det känns som att det är mycket pengar... För att försöka påverka detta lite i alla fall har jag börjat om med silica tabletter. De ska vara bra för hår, naglar och hud och jag upplevde tidigare när jag åt dem att håret fick en liten extrs skjuts men jag vet inte... Snart är det ju sommar och sol och då brukar det växa så det knakar. Någon annan som har någon huskur på hur jag kan få håret att växa extra fort? Vänligen meddela mig snarast!

 
 
Sanna

Sanna

6 januari 2009 22:33

Jag tror mycket av hårets tillväxt kommer av hur man mår, äter och sover osv. Då hjälper ju föga utvärtes kurer. Att klippa topparna kan ju vara en fördel för att få ett finare hår som växer. Däremot vet man ju att B-vitamin som i öljäst är bra för hud - hår och detta har du på hälsokost. Det som är bra med öljästtabletterna är att det är rent B-vitamin och naturligt. MVH//Sanna

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards