Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

flytta hem till mamsen och papsen igen...

Av Mona - 8 januari 2009 20:19

Ibland funderar jag på att flytta hem till mamma och pappa. Det är helt enkelt inte roligt att ha familj och hus och hela baletten jämt. Det jag inte tycker om är att städa, vilket jag får göra jämt. Jag tycker inte om att tvätta eftersom då ska tvätten hängas upp för att inte tala om att den ska vikas och stoppas in i skåpar. Jag tycker inte om att handla mat för det är ruskigt dyrt. Jag tycker inte om att laga mat för jag vet nästa aldrig vad vi ska äta - idétorka. Jag tycker inte om alla fönsterkuvert som kommer mot slutet av månaden och jag tycker absolut inte om att betala räkningarna. Finns det möjligtvis någon mer än jag som känner såhär? Det är i alla fall en ruskig tur att det finns så mycket bra som överväger. Jag har en helt underbar egen liten familj. Vi har fixat huset så som vi vill ha det. Jag kan komma och gå precis när jag vill, behöver inte hålla tider efter hur maten serveras. Jag kan slänga mina skitiga kläder mitt på golvet, eller varför inte på köksbordet om jag så vill och det är ingen annan än jag (och möjligtvis Dennis) som klagar på det.


Dagens mat.

frukost: fiberhavregrynsgröt med linfrön och äppelmos

lunch: kycklingsalsa med natchochips och loka

mellis: ett glas mjölk, två rostade (sockerfria) med salami

middag: spagetti och köttfärssås

övrigt: fem skorpor och te

 
 
anja

anja

8 januari 2009 22:38

japp de e bara köpa en trollerilåda å börja träna för framtiden:)

http://anjaj.blogg.se

 
Ingen bild

Brosan

9 januari 2009 00:50

Visst är det roligt komma till verkligheten, allt är inte en dans på rosor

Men tror säkert du har det bättre i byn än hemma hos mamma och pappa

 
Cissi

Cissi

9 januari 2009 10:40

Ja tänk va lyxigt man hade det förr, men då var man inte nöjd med det....inte jag iaf :)

http://cisan.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

9 januari 2009 18:18

haha, jag instämmer i det du skrivit! va lyxigt man hade det! Fast oas så va man ju tvungen att lyssna på föräldrarna oxå... nu e det jag själv som bestämmer :-D
kram

http://liamengla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards