Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

når jag mitt viktmål?

Av Mona - 28 januari 2009 19:09

Jag har funderat lite idag hur det kan komma sig att jag inte är lika peppad att gå ner i vikt. När jag började i augusti så rasade kilona, nu har jag praktiskt taget stått stilla sen december alltså i två månader. Det är inte vidare kul. En av anledningarna till att jag började gå på diet var att jag mådde illa när jag såg mig själv i spegeln. Det vällde ut överallt och lite till. Jag hade inte bara dubbelhaka utan det var en trippel variant. Sen visdade det sig att jag hade högt blodtryck och det ska man inte behöva ha vid min ålder. Jag bestämde mig för att gå ner i vikt för att må bättre. Jag åt allt enligt GI:s konster och regler och jag gick prommisar. De dagar vågen visade ett stort minus blev jag överlycklig. De dagar det var ett nytt heltal på vågen var jag ännu lyckligare. Tids nog fick jag svar på varför mitt blodtryck var som det var och det är något jag antagligen måste leva med resten av livet. Idag väger jag mig inte riktigt lika ofta men ett par gånger i veckan blir det. Jag blir ruskigt ledsen och besviken när vågen inte går neråt samtidigt har jag inte samma sporre i mig. Samtidigt finns det ingen annan än jag som kan göra något åt saken. Å andra sidan finns det många anledningar till att jag måste gå ner i vikt även om jag inte är jätte stor och antagligen räknas som normal hos många. Nu börjar jag känna igen att jag verkligen vill. Jag gör mina sit ups och jag är ute och går, jag försöker äta nyttigt och inte slafsa i mig en massa onyttigheter. Jag ser till att äta frukt på jobbet för att inte bli olidligt hungrig. Jag kan inte säga att jag kör allt enligt GI:s konster och regler idag men däremot kör jag GI inspirerat. Jag försöker dricka mycket vatten och äta mängder med grönsaker. Hålla nere på kolhydraterna men inte skippa de totalt.  Jag vill gå ner mellan 3-4 kilo till, sen tror jag att jag är nöjd.Vad tror ni, kommer jag i mål innan midsommar? Jag hoppas och vill verkligen och hoppas innerligt att jag är på rätt väg.

 
 
Malla

Malla

28 januari 2009 19:55

Hola! Jag tror visst att du kan gå ner de där futtiga kilona om du vill och om du pressar dig. Men tänkte på det här med att du stått still, kan det vara så att din kropp (men inte your mind) har nått sin målvikt? Dom här kropparna fungerar ju lite som dom vill. Ang situpsen - gör såna där du lyfter benen i stället för nacken, blir mkt tyngre så. Å lägg in lite benövnignar då du gör situpsen, tar bara en pyttestund extra.

http://monstermalla.blogspot.com

 
Christina

Christina

28 januari 2009 20:32

tror du kommer att fixa det galant till sommaren.
Du har rätt inställning, inte äta slaviskt utan ganska nyttigt, d gör att man kan hålla till den dieten lättare. Jag tror på dig!Kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catta

28 januari 2009 23:15

man brukar ju gå ner ngr kilon sedan står de stillla för sedan gå ner i gen, man går aldrig ner hela tiden, kroppen är sådan!!!

så du kommer snäkert gå ner ngt till ,eller så har du nått din gräns, tycker du ser bra ut som du gör!

men skulle va kul att se ett helhets kort på dig igen, var ett tag sedan !
kram catta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards