Direktlänk till inlägg 8 november 2008

jag och vågen

Av Mona - 8 november 2008 07:46

Jag har en ständig kamp mot kilona. Varje morgon och kväll står jag på vågen, det har blivit rutin. Ett måste. Det känns bra de kvällar jag inte väger speciellt mycket mer än på morgonen. På morgonen känns det toppen om vågen visar mindre än dagen innan. Enligt vägningen idag har jag ca 3.5 kg kvar att gå ner innan jag kommit till min målvikt. Jag kan inte lova att jag slutar då men det är i alla fall nästa mål. Jag väntar på att känslan jag känner mig nöjd med min kropp ska komma. Sen mår jag otroligt mycket bättre med maten jag äter idag än vad jag gjorde innan jag påbörjade min diet. Magen fungerar som den ska och det hör inte till vanligheten.

 
 
Malla

Malla

8 november 2008 10:37

Ojoj Mona :(. Ve du att det var precis så där jag var? jag var besatt. sjukt besatt, satte lägre och lägre gränser för vad vågen fick visa, och tillslut, hur fin var jag? efter faktiskt flera år har jag insett att NU mår jag rikgit bra, jag väger mig i stort sett aldrig, märker väl om kläderna blir tighta eller så och då kan jag tänka på vad jag stoppar i mig. Men så här efteråt alla mina viktbesattheter så inser jag att det - för mig, itne bara handlade om vikt. Det var mer om andra saker, hur mitt liv var osv. Jag älskade att höra att jag var smal och att jag gått ner i vikt, jag NJÖT förmodligen då du sa att jag gått för långt. Jag hoppas du har mer kontroll över sitiationen än vad jag hade! då jag var som smalast hade jag blåa händer, frös alltid, var matt osv. Inte kul. Take care om din kropp vännen!

http://monstermalla.blogspot.com

 
catta

catta

8 november 2008 11:56

god morgon tjejen..

de blir som du säger ett måste man e som besatt. ja var lika dan, nu har ja klarat mig bra ... väger mig då o då...
när ja känner för de..
men en sak, man blir aldrig nöjd med sig själv... när du väl når dessa 3,5 kg då kommer du leta en ny vikt att ströäva efter mm. de bara e så.. iallafalll för måpnga...

pöösisar catta

http://pluttsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards