Direktlänk till inlägg 19 november 2008

vännernas stöd

Av Mona - 19 november 2008 22:17

Under tiden jag satt och såg Grey´s kom jag på lite olika saker jag tänkte skriva om i bloggen. Så nu sitter jag här, men kan tyvärr inte komma ihåg vad det var... aningen irriterande måste jag säga...


Är ni medvetna om att det snart är helg igen? Veckorna går så fort. Är det så att tiden går fortare ju äldre vi blir?? Är det för att dagarna är fyllda av arbete (istället för skola), hem och familj? Någon klok människa som kan ge mig svar på dessa frågor?


------------------------------------------------------------------------------------------------                                                  
                                                  
             


Jag känner mig lite besviken på folk i min omgivning. Eller besviken är kanske fel ord men det är något som jag inte är helt och hållet tillfreds med. Ja, det handlar om min vikt. Jag kämpar på och gör det bästa jag kan. Visst, jag kan förstå att det blir aningen tjatigt men jag behöver ändå ert stöd. Jag försöker att inte prata vikt när jag träffar vänner men det är en stor del av mig. Jag vill känna att ni finns där för mig.

Jag kan även förstå att det finns människor där ute som tycker att jag svamlar som fortfarande kämpar mot vågen men när ni tittat på mina bilder från i somras så vet jag att även ni förstår att det här är något jag måste göra. Varför sa ingen till mig att jag gått upp så mycket i vikt? Enda som  vågat säga något är Lisa, min yngsta systerdotter. Hon har minsann berättat att det är en gigantiskt skillnad på mig nu och i somras (efter hon sett korten) men inte en endaste en sa något till mig då. Visst, det är inte roligt att höra att man gått upp i vikt men det finns andra sätt att uttrycka sig på... Men det jag vill ha sagt med detta är att jag saknar mina riktigt nära vänners stöd. Inte att ni ska läsa vad jag ätit under dagen men finnas där.


Dagens intag.

frukost: fiberhavregrynsfröt med linförn och äppelmos

mellis: nutrilett bar

lunch: grönsaker, en minibit laxlasange och en naturdiet bar

mellis: två clementiner

middag: korvstroganoff, råris och majs

övrigt: några skedar glass



 
 
Malla

Malla

19 november 2008 23:30

Ja du, det finns en mycket enkel anledning till detta (nu kan jag ju bara svara för mig själv),nä för mig finns det flera anledningar och dom ska jag dela med mig av till dig :)
1. Jag ser inte 5 kilo. Vikten smyger ofta på. Inte är det ngn mer än jag (jo kanske du ;) som sagt att jag gått upp typ 8 kilo på 2 år. Jag ser och vet det själv men ingen annan verkar ju bry som om det och det tar jag som att min omgivning gillar mig ändå, hur jag är ser ut. Och det är viktigt, mkt viktigare än vad vågen säger. Det är verkligen skitenkelt att se att du gått ner mkt då man ser svart på vitt då du visar före och efter bilder, det blir ju så tydligt.
2. Även om jag ser att en vän/bekant/vem som helst har gått upp i vikt, s kommenterar jag faktiskt inte det. Jag vill absolut inte såra någons känslor på det viset. Det kan fakitskt finnas orsaker bakom en viktuppgång, personen kanske inte mått så bra osv. Så nä, sån är jag iaf, inga kommentarer från mig om att ngn gått upp ett par kilo. Anledningen för det är kanske att jag själv fått en MASSA kommentarer om det tidigare, då jag var rund och i mitt hjärta gjorde det så oändligt ont att få höra ngt sådant, inte ville jag vara tjock, men visst, sanningen var att jag var det.
3.Tyvärr, jo jag måste säga tyvärr så både älskar och hatar jag allt det här med vikt och bantning. Ibland skiter jag fullständigt i vad jag äter och hur jag ser ut, det gåt ngt kilo upp och ner och hit och dit, medan jag nästa dag nästan spyr då jag ser mig i spegeln för att jag är så jävla tjock. Fastän jag inte är det på riktigt. Ändå så ser jag mig själv son en knubbsäl. Spelar lixom ingen roll att folk kallar mig smal eller spinkig eller normal, jag jämför mig med andra tjejer HELA tiden och det är skitjobbigt, jag vill strunta i det. Jag ser ut som jag ser ut och det är bara jag som kan bestämma över hur min kropp ska se ut. Jag fullkomligt avskyr att en del har viktbesatta bloggar, men kan jag hålla mig ifrån dom? Näe inte alls, jag måste läsa dom varje dag, samma med alla fantastika "gå ner 50 kilo på 5 dagar" artiklar i aftonbladet, dom kan man ge sig tusan på att jag är först att läsa.
4.Ursäkta att jag skriver så lång kommentar, hoppas allt kommer med :)
5. Jag har aldrig sett dig som tjock.
6. Jag orkar inte skriva mer, gonatt och sovsött, imorgon är en ny dag! Beklagar förresten med farfarn, men jag tror ocks att han har det bra där han är nu!

http://monstermalla.blogspot.com

 
Ingen bild

Malla

19 november 2008 23:35

Glömde bara en grej, det här med att uttrycka sig på andra sätt, det skulle ajg ju def vara kass på, säg att vi bodde grannar och jag ger på förslag att vi ska skaffa träningskort tillsammans...det är ju ett bra sätt tex men usch vilka waste of money det skulle ha varit under dessa sista månader! 3 ggr har jag vart på korpen :P MEN nu har jag tagit tag i det igen :D Just i denna stund sitter jag med en hejdundrande träningsvärk som itne är att leka med! Natti

 
Jessica

Jessica

19 november 2008 23:36

tänk att du gått ner 8kg :-o det är ju inte KLOKT! på så kort tid. Fattar du hur bra du e?

och grejen e att du inte ens va fet innan! det är väl därför som folk inte sa nåt. Du e ju myyyyycket mindre nu än i somras, men då va du inte heller stor. tycker jag. så fatta hur jävla smal du e nu :-)

kramis

http://liamengla.bloggagratis.se

 
Nenny

Nenny

20 november 2008 07:31

Håller med Malla där uppe. För det första är det inte säkert man märker det. För det andra så är det inget man säger till folk. Ingen vill väl höra "Men hoppsan. Du har nog gått upp lite i vikt,va?" Det är inget man varken vill höra själv eller säga till folk. Som sagt det kan finnas många orsaker till en viktuppgång. Vikten är ett väldigt känsligt ämne.
Men du är ju på gång nu! Du fixar det!
Kram

http://nenny.bloggagratis.se

 
hanna

hanna

20 november 2008 10:01

Jag tycker att du är fit for fight nu :) fastän jag tyckte att du var det innan du började gå ner i vikt. Nog ser man skillnaden, och snygg som aldrig förr är du nu!

http://jagheterhanna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards