Alla inlägg under november 2008

Av Mona - 7 november 2008 23:31

Det tog länge den här gången men nu har jag bestämt mig. Jag har en favorit och det är inte den jag trodde skulle bli min favorit från första början. Men nu är det så, Kevin är den jag tycker är bäst i Idol 2008. Han rockar, det svänger och han är rolig att titta på.


Mat.

Frukost: fiberhavregrynsgröt med linfrön och äppelmos

Lunch: nutrilett bar

Middag: tacos och lite fanta

Övrigt: en liten bit ananaspaj med grädde och två mini pepparkakor


Oj, jag ser att jag inte ätit speciellt mycket idag. Det var ju inte bra... Vilken tur att det är en ny dag imorgon :)

Av Mona - 7 november 2008 15:02

Det är inte ofta det händer men idag hände det. Jag for iväg till jobbet utan mobilen. Det kändes jätte konstigt. Jag kom på det när jag parkerade bilen men då var det för sent för att köra hem och hämta den. Tänkte det är ändå ingen som ringer en fredag... När jag kom hem hade jag ett SMS av Therese som fått en tjej, GRATTIS!! Jag var helt säker på att det var en liten kille i hennes mage. Sen hade jag ett missat samtal med mobilsvar som lät viktigt så jag ringde upp men fick inget svar så vi får väl se... Jag hatar att gå omkring och fundera på saker, vad ville hon och varför? Det är bara hoppas på att hon hinner ringa upp mig innan hon slutar för dagen så kanske jag får svar och slipper fundera hela helgen...

Av Mona - 6 november 2008 22:44

Jag är en sån som gillar serier av alla slag. Det är helt skönt att flyta iväg till någon annans liv och totalt leva sig in. Det jag däremot inte gillar är när det blir dumma slut på varje avsnitt. I och för sig kanske de inte är dumma men det slutar just när jag inte vill att det ska sluta. Sen får jag vänta en hel vecka innan nästa gång, och då är det inte ens säkert att de tar upp där de slutade veckan innan...

Av Mona - 6 november 2008 21:28

Hör ni mina vänner, kommer ni ihåg att jag skulle höststäda i min ekonomi. Det har jag gjort nu. Ok låter kanske lite dubbelt med tanke på att jag just köpt bil men så är det. Jag har inga småskulder här och där längre. Allt är borta och numera vet jag varje månad vilka utgifter jag har. Det är helt underbart härligt. Känns ungefär som att jag tappat tre kilo enbart på att slippa skulderna. Jag rekomenderar er andra som gjort som jag och handlat över era tillgånger till att betala bort sketna skulder. Jag menar, hur roligt är det att fortsätta betala på kläder som du redan slutat använda? Gardiner som du tagit ner för att byta ut mot andra? Ja, ni förstår vad jag menar.


Snart väntar Private Practice. Jag har till och med läst i tidningen att programmet går ikväll så det kommer inte bli som förra veckan. Och efter det väntar sängen. Jobbar kortdag imorgon och sen ska jag ta en titt i Tomteboden och hoppas på att jag hittar något som jag verkligen behöver. Något vackert behöver vi väl alla?! ;)


Frukost: fiberhavregrynsgröt med linfrön och äppelmos

Mellis: satsumas

Lunch: grönsaker av varierad sort, ris och kassler

Mellis: banan

Middag: fullkornspaj med grillad paprika och tomat

Övrigt: satsumas och två bitar 70% choklad

Av Mona - 6 november 2008 21:06

Oftast är det jag och Linus på morgonen. Alltså hänger han med i mina morgonbestyr. Sminkning och fixning. Problemet är bara att han sminkar sig även under dagtid, vid maten. När jag frågar vad han pysslar med när han kletar i ansiktet svarar han alltid Jag sminkar mig. Som om det vore världen största självklarhet.


Älsklingen har även haft utfrågning om tamponger och bindor. Vad är det och varför? Var ska du ha det mamma? Jag försöker ju då hålla det väldigt neutralt när jag svarat. Tycker inte att en tre åring behöver ha full koll på det här med menssituationen så jag har svarat att mammor och flickor använder sånt när de har mens. Så sitter jag vid datorn och Linus är på toa så jag har utkik över honom. Tittar dit och alla kläder har åkt av. I handen har han en tampong i högsta hugg. Mamma jag är en flicka. Vad säger man?? Nää du är ingen flicka, du är en pojke och bara mamma får använda det där.

Av Mona - 6 november 2008 20:59

Ja ni gott folk, nu kommer min lilla hemlighet. Mina små rosa fluffiga moln hänger fortfarande med. Jag är så nöjd. Det känns toppen. Endast lite småfix kvar men det är bagateller. Så håll i er, Mona har blivit med bil!!! Jag har alltså köpt mig en bil. Andra bilen i mitt liv. Den första fick jag av mamma och pappa, en Renault 5 (Mr Bean bil) den var röd men såg ut att vara orange och som levde sitt egna liv. Den såldes innan jag åkte till USA. Sen dess har jag levt på Dennis bilar. Men nu har jag min egna Audi A4. Den är inte helt sprillans ny (2002 tror jag) men var tillräckligt dyr i alla fall. Varenda liten del på den tillhör mig. Bara mig!!! Jag är så nöjd!! Ni skulle hört Dennis när detta blev bestämt. Mona har lånat bilar av mig senaste fem åren men jag kommer garanterat aldrig att få låna hennes. Och tro mig, det är helt sant. Ok, någon gång kanske men det ska inte bli någon skräpbil där både det ena och tredje går att hitta. Inga oljiga arbetskläder ska sitta på mina säten. Det som tas in i bilen ska ut igen. Självklart kommer ni få se bild på min skönhet, jag ska bara polera henne först ;)

Av Mona - 6 november 2008 16:36

Nu är det nära!!! Ingen lek!!!

Av Mona - 6 november 2008 06:58

Jag har lyckats med det totalt omöjliga. Som vanligt kokade jag gröt på morgonen. Tyvärr visade det sig att hjärnkontoret inte riktigt var med. Det blev aningen för mycket vatten. Jag kokade och kokade och kokade men det blev ändå ingen gröt. Jaja, tänkte jag, jag får väl äta den i alla fall. Men det gick inte. Jag smakade en tugga sen åkte det i slasken. Så det var bara för hon Mona att ställa sig vid spisen igen. Vilken tur att jag hade vaknat. Den här gången blev det gröt. Jag blev mätt i magen och så levde vi lyckliga i alla våra dar, jag och gröten alltså ;)

Ovido - Quiz & Flashcards