Alla inlägg under januari 2009

Av Mona - 3 januari 2009 20:03

Dennis och Robert hade planerat att vi skulle äta middag ihop idag. Trevligt tyckte jag och Mia. Helt ovetandes om planerna så slutade det på följande sätt. Jag och Mia fick fara iväg och handla. Vi fick laga maten.  Vi fick även äran att plocka undan efter maten. Jag vet inte riktigt var det blev fel...

Efter middagen gick barnen och skulle tvätta sig. Vi tyckte det tog lite väl lång tid så vi gick och kollade läget. Visst tvättade de sig, hela sig. Det hade två i håret och överallt. Det blev en snabb dusch för de små liven... Givetvis ville de inte ha på sig kläder efteråt så de sprang omkring i kalsonger, båda två eftersom Tindra glömde gå på toa under tiden de lekte... Snygga var de i alla fall.

Ni ska inte tro att vi fick delta. Nädå, barnen stängde dörren efter sig och lekte för brinnande livet.

Av Mona - 3 januari 2009 14:24

I brist på inspiration om vad jag skulle förklä min numera stora kroppshydda med rotade jag runt i min för tillfället stökiga och ordentligt orediga garderob. Ni som känner mig väl vet vad jag tycker om stökiga skåpar... Hur som haver hittade jag ett linne jag köpte i somras på H&M. Röd och svart randigt. Ah tänkte jag med förtjusning, det här blir toppen idag som slapparklädsel. Mycket riktigt, det är oförskämt skönt, i och för sig är jag en som gillar linnen av alla möjliga former även om valören oftast är svart. Men ni ska inte tro det är vidare snyggt på. Eller egentligen skulle det nog vara det om det inte var för att det är vint och snett och det märks tydligt att det inte kostade mer än möjligtvis 39 kr (inte för att jag kommer ihåg men jag misstänker det iaf). Även om jag inte har någon speciellt plan för dagen förutom att fara iväg och köpa lördagsgodis till Linus och några nötter eller naturgodis till mig själv så vill jag känna mig OK här hemma. Det enda som återstår nu är att rota runt än en gång i garderoben...


over and out

Av Mona - 3 januari 2009 14:05

Jag är inte nöjd med mig själv. Jag vet att det endast gått tre dagar på det nya året och mitt dietande. Men det är så ruskigt svårt att komma igång ordentligt. Jag måste bättre mig med att dricka vatten. Jag måste bättre mig med maten. Jag måste se till att vädergudarna skärper sig så det går gå ut utan att förfrysa snoken. Det skulle ju just se snyggt ut med min stora näsa helt röd.... eh eller så inte.... Jag känner även att humöret inte är det bästa. Trött är jag också, men där får jag skylla mig själv eftersom jag ligger och läser in på småtimmarna. Men det är ju så spännande!


Just det, det är väldigt intressant att se hur omröstningen skrider fram. Tro det eller ej men jag har faktiskt inte fått några elaka kommentarer vilket känns skönt. Enda som egentligen är tråkigt med omröstningen är att jag inte får någon motivation till varför folk har röstat som det gjort.

Av Mona - 3 januari 2009 11:25

Här är alltså fortsättningen på gårdagens drama. Jag bestämde mig som sagt för det andra alternativet. Det gick inget vidare. Linus vaknade när jag klädde av honom och blev totalt rosenrasande. Jag gick därifrån så han fick lugna ner sig i lugn och ro och då somnade han om. Efter ett tag gjorde jag ett nytt försök men då hann jag komma till att ta på honom en blöja. Om möjligt blev han än mer rosenrasande. Efter ett bra tag av att försöka prata ner honom på jorden gav jag upp igen... Jag gick iväg så hörde jag honom skrika "jag ska inte ha någon blöja" sen en duns i golvet, han slängde iväg blöjan. Jaja tänkte jag, det är väl inte meningen att han ska sova än. Alltså satt han och så TV ett tag. När klockan sen blev lånt över tiden när små tre åringar ska sova gjorde jag ett nytt försök och då gick det desto bättre.


Jag och Dennis fortsatte kvällen med att spela NHL på PS3. Nää, vi vari nte riktit vänner efter det. Både är vi lika dåliga förlorare... men även det gick över. Idag var det min tur att sova ut men Dennis vaknade med nästan 39 graders feber. Alltså fick jag stiga upp och nu ska jag och Linus bygga med geomag i väntan på att bilen ska bli varm. Vilket i sig kan ta ett bra tag med tanke på att det är -26 grader ute. Behöver jag tala om att det blir en hel del kläder på när vi går ut??


Just det, jag glömde meddela gårdagens matintag.

Frukost: nutrilett RTD

Lunch: sallad, potatis och löksoppa, en macka

Middag: grönsaker och kycklig tariaaki, det var ingen höjdare...

Övrigt: en skål med hallon och blåbär

Av Mona - 2 januari 2009 18:52

Jag sitter här med ett dilemma. Själv har jag sovit, skönt var det. Känner mig piggare i huvudet men dock ett analkande illamående. Kände av det på morgonen också men tänkte att jag var trött, vilket jag kan vara nu också eller så kan det vara för att jag sovit direkt på maten - det kan ha den inverkan. Jaja, vaknade av att Dennis (tung som en elefant) stampade omkring och surrade i megafonen (telefonen) så ingen levande själ kunde sova vidare. Förutom Linus. Han hade lyckas somna.  Så mitt dilemma består i om jag ska väcka sonen och ha en arg kille resten av kvällen eller om jag ska låta honom fortsätta sova och hoppas på att han inte vaknar innan tuppen imorgon eller för den delen mitt i natten och tycka det är morgon... Det andra alternativet känns lite mer lockande. Det blir så, sen får jag hoppas på att han inte vaknar under tiden jag klär av honom.

Av Mona - 2 januari 2009 16:37

Det blev jobb idag. Var inte riktigt meningen. Hade jag vetat om att det över huvudtaget fanns minsta lilla chans att jag skulle jobba idag hade jag inte legat och sett TV långt in på natten. Det där med att jag skulle lägga mig tidigt... i och för sig låg jag i sängen vid 22.30 men då slötittade jag på TV länge länge... När telefonen ringde 7.30 blev Dennis irri och undrade vem 17 som ringer såhär mitt i natten... Jaja, det vara bara stiga upp och rafsa ihop lite kläder och lite halvhjärtat med smink. Hoppade i bilen, den vägrade starta. Ni Stockholmare snackar om att ni har kallt med -10 grader, har är det -24 grader det är kallt :S Men ni är varmt välkomna att komma hit och känna på kylan om ni vill :))Tog Dennis bil istället. Jobba jobba jobba, slut för idag. Tänkte åka och handla på en gång när jag ändå var på g men bilen stannade titt som tätt för mig så jag vågade inte utmana ödet. Kom hem. Tog min bil som varit i värmaren och äntligen ville starta och åkte ner på byn för lite handling. Nu är maten i ugn och sen blir det vila lite. Känner början till migrän, det är suddigt i ögonen. lite mat och vila så kan jag ligga och läsa sen hela kvällen när Linus lagt sig.


Jag funderar på att höra med mamma om vi ska åka till IKEA på söndag...

Av Mona - 1 januari 2009 22:56

Jag har just bestämde mig för att göra en lite koll på vad ni mina kära läsare anser vara en idealistisk vikt i förhållande till min groteska längd på 160 cm. Vänligen rösta för brinnande livet. Det är väldigt intressant anser jag att höra vad andra tycker och tänker även om det kanske inte påverkar mitt eget mål speciellt mycket. Rösta från hjärtat!

Av Mona - 1 januari 2009 22:38

... är en mycket stor och viktig del i mitt liv. Jag kan inte hjälpa det men jag mår bättre när vågen visar ett visst antal kilo än andra. Just nu mår jag ganska bra eftersom jag vet att morgonens vägning egentligen inte stämde. Lågiskt sett så går man upp under dagen, det är därför vi väger oss på morgonen, men idag har vågen stått stilla. Kroppen hade alltså inte hunnit med att förbränna allt jag åt igår men idag är den ikapp igen. Det känns bra. Jag känner att det här kommer gå vägen. Jag kommer att fixa kampen mot hjärnspökena och inom några dagar har jag tappat sötsugen och då kommer det förhoppningsvis att rasa bort kilon. Det här känns helt enkelt toppen. Några veckor till så har jag nått min målvikt. Sen kommer nästa kamp, att behålla den.

Ovido - Quiz & Flashcards