Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Mona - 3 oktober 2008 23:58

Fy vad jag har skrattat. Kanske ska berätta vad jag gjort. Jag, Hanna och Lina har varit på stand up comedy show med Björn, Soren, Özz och Måns. Som sagt, skrattat är bara förnamnet. Var får de allt ifrån? Själv försöker jag dra någon vits mellan varven men resultatet... I och för sig, håller jag mig till rätt publik (ni vet sorten som går muta till skratt) så kan de funka. Helst ska de besitta en ålder på max 5 år, gärna yngre...


Så vad har jag lärt mig av kvällen? Jo, det där med att man inte får ta kort och filma struntar typ alla i... Några kort fick vi iofs ta men där uppifrån där vi satt såg vi minsann hur kamerorna blixtrade och hade sig mest hela tiden. Showen avslutningsfras var: ni som har filmat, vänligen lägg inte ut något på internet. Gäller det även foton? det där måste jag fundera över, var går min etiska gräns... Och mer då... jo jag har lärt mig att svenska kvinnor aldrig duger som de är och är endast värda 80%. Det är ingen annan än vi svenskar som förstår att man inte får döda en spindel, det leder självklart till regn dagen efter... Barnböckerna idag bör skrivas om, lär barnen hur livet fungerar på riktigt... Samt olika sexställningar. Jag trodde att vid 28 års ålder har jag i alla fall hört talas om de flesta varianter men ack så jag bedrog mig. Gissar att spöket är den variant jag absolut inte vill vara med om....


Med andra ord, det har varit en väldigt lärorik kväll!!! :)

Av Mona - 3 oktober 2008 15:47

I natt hade jag en ruskigt sjuk dröm. Först och främst hade jag svårt att somna. Lite trångt att dela säng med Linus, speciellt när det är en 90 cm bred bäddsoffa... varmt och mysigt var det i alla fall :)


Jag vaknade vid 01.00 tiden av denna ruskigt konstiga och sjuka dröm. Det jag kommer ihåg är följande. Dennis visade sig inte varit i Cypern denna vecka. Han hade varit någon annan stans med kompisar och var alltså hemma idag när jag kom från Piteå. Jag hittade honom och två andra killar, nakna och i säng, fullt ös var det. Här snackar vi alltså typ dubbelmacka... Förstå känslan jag hade i drömmen. Hitta min sambo, han som är far åt mitt barn i full action med två killar... Gaaah det var ingen mysig känsla!!! Känslan som jag fick när jag insåg att det var en dröm, var däremot betydligt mycket mer behaglig!!


Förstå så glad jag är över att Dennis verkligen är i Cypern och att min dröm bara var just en mardröm. Undra om det berodde på att jag såg Lyxfällan igår där det var med ett par killar som levde ihop...

Av Mona - 3 oktober 2008 00:17

Idag är det nästan pinsamt att erkänna vad jag ätit. Jag har alltså inte varit speciellt exemplarisk, speciellt inte med tanke på att jag påpekat hur viktigt det är att äta alla mål mat. Tanken är som sagt att jag ska äta ofta men lite, idag blev det lite och sällan...


Frukost: fiberhavregrynsgröt med äppelmos (sötat hos mor och far)

Lunch: nutrilett bar

middag: nutrilett smart carb rtd

Övrigt: sallad från max mitt i natten...

Ovido - Quiz & Flashcards