Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Mona - 2 oktober 2008 17:50

Nu sitter jag här igen. Egentligen ska jag packa. Jag och Linkan är på väg till Piteå. Tänkte försöka hinna träffa Sofia en snoa ikväll och umgås lite med föräldrarna mina. Imorgon ska jag och Linkis gå en sväng på stan. Jag tycker jag är förtjänt av ett par nya jeans. Även om jag har min älsklings älsklings jeans så kanske de inte är de allra snyggaste. Så vi får hoppas att jeansgudarna är på bra humör imorgon så jeansen bara hoppar på mig, perfekt passform och rimligt pris :) det är väl inte för mycket begärt?! ;)


Dagens mat.

Frukost: havrefras med jordgubb och mjölk (höll mig inte mätt länge!!!)

Mellis: naturdiet bar

Lunch: typ laxlasange (var inte gott) och grönsaker

Mellis: nutrilett rdt

Middag: naturdiet bar (lite dåligt om tid för att inte Linus ska somna i bilen och han har redan ätit)

Övrigt: hemkokt kräm och två mackor

Av Mona - 2 oktober 2008 17:47

Jag blir så glad när jag får konstuktiv kritik. Det känns jätte bra. Tacka alla ni där ute i cybervärlden som delger era åsikter på mitt liv, jag uppskattar det!!


Innan Linus vägde jag 54 kg. Det tycker jag är en bra vikt för mig. Jag trivdes bra och även om jag som människa förmodligen alltid kommer känna mig mer eller mindre tjock och smal så anser jag att ca 54 kg är ett realistiskt mål för mig.

Av Mona - 2 oktober 2008 08:06

Jag fick en anonym kommentar igår och jag känner att jag måste svara på det.


Jag skriver anonymt, för jag vill inte att du ska bli arg på mig. Jag tycker att du börjar bli lite väl besatt av din bantning. Varenda inlägg handlar numera om vad du äter eller hur mycket du har gått ner. Var försiktig så att det inte går till överdrift för då kan det vara jättesvårt att komma ur det. Sköt om dig. Du är jättefin som du är och behöver inte alls gå ner nått mer! Tycker du inte om dig själv som du är nu så kanske du måste ändra på nått annat i ditt liv?


Jag erkänner att jag är väldigt intensiv med min bantning. Jag har ett mål och dit ska jag nå. Jag äter alla mål mat samt det som serveras på förskolorna oavsett vad det är. Genom att äta mer grönsaker och mindre kolhydrater mår även min mage bättre (jag behöver inte sitta på toa i evigheter). Jag har valt att inte äta godis och dylikt men det är inget som kroppen behöver. Anledningen till att jag skriver upp vad jag har ätit är för att jag vill ha koll på mig själv. Om du tycker det är jobbigt att läsa så behöver du inte läsa. Jag skriver även andra inlägg men eftersom jag jobbar nu har jag inte samma tid framför datorn och när jag sätter mig här skriver jag det som faller mig in just då. Vilket oftast handlar om hur jag mår, hur jag har sköt mig och tankarna där om kring.

Jag uppskattar att du tycker jag är fin som jag är men jag har några kilon kvar jag vill gå ner, vilket jag kommer att göra.

I övrigt kan jag tillägga att det enda som gör at jag kan må dåligt just nu är att jag inte har något fast arbete. Jag vet inte hur mycket pengar det kommer i slutet av månaden och det kan vara stressande...


Ni som känner mig, ni kan kanske gissa hur otroligt nyfiken jag känner mig på denna anonyma person. Varför vågade du inte stå för ditt ord? Du behöver inte tycka som jag. Jag tycker sannerligen inte lika som andra...

Ovido - Quiz & Flashcards