Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Mona - 16 oktober 2008 18:56

Jag har som vana att läsa aftonbladet (och ibland expressen) på nätet. Det jag stör mig på är att varje gång är det annonser och artiklar om hur du blir av med extra kilona, gå ner X antal kg till jul eller nå din målvikt. Greta gick ner 35 kg se hennes före och efter bilder. Tillsammans gick vi ner 60 kg. Jaha tänker ni, och det ska du säga som skriver om din vikt varje dag... Jo det gör jag, men genom att jag läser dessa artiklar, för ni ska inte tro att jag kan hoppa över dem, så känner jag ännu mer att jag måste gå ner i vikt och bli ordetligt smal. Ja, det p å sätt och vis harstigit mig till huvudet men tro mig att jag är medveten om det också. Försvaret jag har är att jag äter alla måltider och mellan mål. Visst, det händer att jag byter ut något mål mot måltidsersättning de dagar som tiden och orken tryter, men jag äter. Jag tror även att när jag har nått kroppens målvikt, alltså den vikt som min kropp anser sig vara det normala, kommer jag sluta gå ner. Kanske är jag naiv men jag tror i alla fall att det är så.


Dagens matintag.

Frukost: fiberhavregrynsgröt med äppelmos

Lunch: olika sallader, ris och korvstroganoff

Mellis: naturdiet bar

Middag: nutrilett bar

Övrigt: 2 satsumas (heter de så???) ev. något till kvälls TVn

Av Mona - 16 oktober 2008 18:35

Jag hade min svärmor till att prova mina jeans igår. Hon kunde inte ha de. Nu harjag frågat min syster, så hon ska testa dem men jag misstänker att det är för korta. Hon hade turen att bli lång i vår familj, hon tog mina centimetrar...

syster: "Hanna kanske kan ha de."

jag: "Men Hanna är ju inte nå större än vad jag är."

syster: "Nää men hon har bredare höfter..."

Snart kommer min syster och systerdotter förbi och testar jeans. Om ingen av de kan ha de får jag väl lägga ut dem på tradera eller nå... eller finns det någon frivillig vän som behöver ett par snygga, fina, sköna jeans??? Kanska ska tala om att det är stl 28" men jag tror det är stora i storleken...

Av Mona - 16 oktober 2008 08:06

Kollade just mailen. Det jag fått var från olika kataloger som säljer kläder. Det kunde ju varit roligt men alla visade endast PLUS sizes. Hur bäver get roligt var det? Vill de pika mig nu också eller vad är det fårgan om?

Av Mona - 16 oktober 2008 07:27

... på vågen idag visade  -0,4 kg så kanske var det så att jag hade lite väl mycket vätska eller nå i kroppen igår?? Det känns då lite bättre nu. Med andra ord på onsdag är det minst -0,4 som gäller och självklart hoppas vi på betydligt mycket mer!!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards