Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Mona - 18 juli 2008 16:35

Så sitter jag här hemma, helt ensam. Det går nästan att höra tystnaden (om vi bortser från tvättmaskinen) och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har på sätt och vis en plan men jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp den, allt flyter samman. Det jag egentligen borde göra är att skura av golven men hur roligt är det en fredageftermiddag??? Jag borde även försöka bestämma mig för vad jag ska ha på mig ikväll och eventuellt även sminka mig och jag har ju all tid i världen för det nu när Linus åkt till mormor och morfar men jag kan liksom inte ta mig för något. Det är alltid samma sak när jag är helt ensam hemma. Jag blir handlingsförlamad... Å andra sidan allt det jag "måste" göra kan jag göra senare, det är ingen panik men det hade varit skönt att ha det bortgjort...


Vi har iaf varit ner på tivolit och åkt lite, eller Linus har kört bilar och druckit coca cola. Den där coca colan var tydligen det bästa för det var det första han berättade för mormor och morfar när de kom :-) Tänk att man kan vara så less sitt barn ibland att man inte vill annat än få en stund för sig själv och när de väl far är det för tomt och tyst och man saknar dem så det gör ont i hela kroppen. Det är tur jag vet att han har det bra.


Nää nu ska jag ta tummen ur och göra lite nytta, för ingen annan verkar komma och göra det åt mig....

Av Mona - 18 juli 2008 12:54

I morse kom jag på att jag skulle färga ögonbrynen. Sagt och gjort, färgen var på plats och hon Mona satte sig framför datorn och fördrev lite tid. Hamnade på en massa trevliga blogga som jag var tvungen och läsa och glömde totalt bort tiden. Behöver jag berätta vad resultatet blev? Hon Mona är alltså super blong (med utväxt!!!) sen har hon typ svartast ögonbryn :-S men det blir nog bra ikväll när make upen är på plats men just nu är det ingen läcker syn...


Tillbaka till utväxten. Det är snart två månader sen jag klippte mig och färgade håret. Det är långt ifrån läckert. Jag tittade på "gamla" kort tidigare i veckan och kände att jag var ju jätte nöjd när jag var nyfrissad och fixad men nu ser det rent ut sagt för j*vligt ut!!! Det är utväxt, vilket borde vara förbjudet, nött så topparna krusar sig. Sen till råge på allt så ställde jag mit på vågen i morse. Det var ingen trevlig syn :-[ den säger nämligen 10 kg mer än innan jag väntade Linus. Hur ruskigt tragiskt är inte det?!!! Jag måste ta tag i det här nu men hur?? Jag har ingen motivation, den existerar helt enkelt inte. Samtidigt vet jag att jag är den enda som kan göra något åt mig själv. Förvisso har jag och Hanna angett godislöfte och det funkar ju men det är så mycket annat. Just nu är jag i en period när jag äter kvällsmackor, varje kväll/natt. Hur otroligt dumt är inte det?!! Sen lever jag praktiskt taget på mackor och mjölk. Förvisso är det hårdbröd men det är ändå ingen toppen mat att leva på GRRRRR jag blir så arg på mig själv!!! och springningen som jag och Hanna kom igång med så bra den har totalt runnit ut i sanden. Jag måste ta och rycka upp mig totalt nu!!!!!


Nää  nu har jag klagat nog, men lite bättre känns det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards