Alla inlägg den 25 september 2008

Av Mona - 25 september 2008 21:59

Jag har funderat och funderat. Vad är egentligen normalt? Föreställ er detta. Ni mäter en höjd på 160 cm över marken, vad är då den optimala vikten? Några säger att längden minus 110 är en riktlinje att gå efter. Alltså bör jag väga 50 kg. Hur tror ni det skulle klä mig? senast jag var i närheten av den vikten var nog i början av gymnasiet, tror kring jul första året. Då kunde jag ha alla kläder utan att det stack ut något överflöd eller välde här och var... När pappa var på sjukhus vägde jag 54 kg men ingen sa något förutom en bekant som menade att jag totalt saknade rumpa och var för smal i hennes ögon. Men då hade vi en förklaring, man blir inte direkt fet på sjukhus mat och jag misstänker att allt jag fick i mig behövde kroppen för att orka, vilket innebär även glass och godis. Idag väger jag betydligt mer än det, även om jag gått ner en hel del. En hel del är kanske att överdriva men fem kilo iaf så det är alltid något... Men åter till min fråga, vad är normalt för mig att väga?

Av Mona - 25 september 2008 21:09

Det kändes inget vidare att träna idag. Jag kände mig anti redan innan men tänkte att endorfinerna gör sig väl påminda efter ett tag. Och visst, jag svettades och hade mig men vad hände med flåset? Är det möjligtvis så att jag har ruskigt bra kondis och behöver jobbigare träning? Eller är det så att jag inte tog ut mig ordentligt? Vilket som... Efteråt passade jag på att få en liten kort massage. Det var tjejkväll på byn (vilket jag för övrigt missat) så även korpen erbjöd lite tjänster. Det var skööööönt!!!


Dagens mat:

Frukost: fiberhavregrynsröt med äppelmos (börjar ta emot)

Mellis: naturdiet bar

Lunch: sallad av olika slag, ris och korvgryta

Mellis: naturdiet rtd

Middag: wook grönsaker och köttfärsbiffar i gräddsås

Övrigt: två bananer och tre skorpor

Av Mona - 25 september 2008 16:13

Jag har gjort något riktigt vuxet. Idag tog jag tag i en av de saker som jag varit irri över. Så få se då om det händer något. Skam den som ger sig. Men som sagt, det är ju inte mer än rätt, även jag betalav mina avgifter och rätt ska vara rätt!! Jag är stolt över mig själv!!! :)

Av Mona - 25 september 2008 06:49

Vilken lättnad. Ställde mig på vågen i morse igen och den visade mindre än igår. Underbart skönt. Jag kände mig verkligen bekymrad och besviken igår, för att inte tala om arg. Nu gäller det att fortsätta och sikta högt för att komma till målet.

Ovido - Quiz & Flashcards