Direktlänk till inlägg 6 september 2008

galna barn

Av Mona - 6 september 2008 22:04

Oj vilken eftermiddag. Tanken var att jag skulle måla taklisterna. Tyvärr verkar de bo hustomtar (läs Dennis) hemma hos oss som städar undan saker där de är omöjliga att hitta. Resultatet blev inga målade lister idag heller... Sen kom familjen Grahn på middag. Surströmming åt vi. Mumsigt gott var det. Jag och Malin hade inte riktigt tid att prata under tiden, men det tog vi igen efter maten. Barnen lekte helt galet. Jätte roligt att se hur bra de kommer överens. Sen att de hittar på både det ena och det tredje är en helt annan historia. Linus kom springades och skulle ta av sig sockarna som var blöta så frågade jag vad de pysslade med.

-Vi sminkar oss! Tindra sminkar...

Shit tänkte jag, allt mitt smink... och sprang iväg till toan... Nää de sminkade sig inte. De skurade golvet, med toavatten... suck stång och stön... det blev fram med skurmoppen för andra gången idag...

Felicia försökte hålla barnen sysselsatta och se till att de inte fick några utbrott men även hon kom till oss mellan varven och suckade. De lekte så högt... och hittade på både det ena och det tredje... Själv försökte jag och Malin att föra en koversation och snusade på Milton. Han är så jästans snygg. Jag tror han är lite kär i mig ;)


Snygg Tindra utför lite konster.


Flisan pussar Milton


Sköna busungarna som kramas.


Så till dagens erkännande. Jag har inte gått någon prommis. Fy skäms Mona. Jag trodde inte vi skulle ha främmande så länge som vi hade. De hade nog inte de heller tänkt. I slutet var det övertrötta barn så det sjöng om det. Våra respektive karlar for iväg en sväng men jag tror de missade mattelektionerna i skolan när de skulle lära sig klockan... Och nu är jag för rädd för att gå ut. Tänk alla fulla människor som finns ute en lördagkväll...


Dagens mat.

Frukost: omelätt

Mellis: äpple

Lunch: proteindrink

Mellis: banan

Middag: surströmmingar, potatis, ett mjukt tunnbröt och två hårda runda.


Iofs om jag tittar på vad jag ätit idag så är det kanske inte allt för fy skam. Jag hade förvisso kunnat sluta äta middag efter en macka men det var så fruktansvärt gott. Jag hamnar nästan i trans när denna underbara mat serveras...

 
 
Lisa

Lisa

8 september 2008 10:51

Vad söt Tindra va! Ser ut som en riktig busunge :)

http://lisalinnea.bloggaratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards