Direktlänk till inlägg 26 september 2008

kroppar och vikt

Av Mona - 26 september 2008 18:07

Jag har haft främmande av Malin (G) idag. Det var riktigt trevligt. Linus och Tindra bråkade en hel del... Milton var snyggo och surrade på och slutligen somnade i min famn (jag har känslan kvar ;)) Kom även en insident när vi hittade våra barn på toan utan byxor... klappade varandra på rumpan... oj oj oj var ska det här sluta???


Hur som helst, jag och Malin pratade på om våra kroppar och viktnedgång, allt som har med det att göra. Ni får säga vad ni vill, men jag tror inte jag kommer vara nöjd förän jag har stl 34 på kläderna och väger 50 kg. Jag vill känna mig riktigt smal och fin någon gång i livet. Eftersom jag har gjort bort en tredjedel av livet känns det som att det är dags för det nu. Jag har en hel del kvar innan jag är i mål men nu har jag bestämt mig. Jag vill vill vill VILL och eftersom jag vill så mycket så finns det inget som kan hindra mig.


Kollade förresten resultatet från min omröstning och det är någon som tycker jag ska väga mellan 48-50 kg. Det är synd det inte går att skriva en motivering till varför man valt just det alternativ man gjort...

 
 
Ingen bild

Helena

30 september 2008 14:38

´Men Mona... 50 kg?? är du 160 cm lång är det inte alltid säkert att 50 kg är snyggt på den längden på vissa kanske. Sen beror det på vilken stl 34 du tänker på är det jc`s stl 34 så må du bli smalare än min 14 åriga dotter.. är det kappahls 34 som är ganska stor. Akta dig bara så det inte blir så att då du väger 50 kg så vill du väga 45 kg.. det kan sluta i katastrof.. bättre att sätta en mållinje där du passar och trivs sen så kan man fastna på siffror och storlekar hur mycket man vill. Kan i mitt fall säga jag är 160 cm lång och väger jag mindre än 60 kg så ser jag mager ut... alla ben sticker ut. Men då jag ligger kring 60-62 kg är jag helt okej. Har fått kommentarer att jag såg sjuk ut då jag vägde 56kg.Bara till eftertanke att inte hänga upp sig på siffror. Jag fastnade i det träsket och det skenade iväg från att ha målvikt på 65kg till att då jag närmande mig det ville jag istället väga 60kg och då jag närmade mig det ville jag väga 55kg.... ta ett foto.. spegeln kan lura kroppen så... det tar ett tag för hjärnan att se hur kroppen förändras. KRam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards