Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

svar till anonym

Av Mona - 2 oktober 2008 08:06

Jag fick en anonym kommentar igår och jag känner att jag måste svara på det.


Jag skriver anonymt, för jag vill inte att du ska bli arg på mig. Jag tycker att du börjar bli lite väl besatt av din bantning. Varenda inlägg handlar numera om vad du äter eller hur mycket du har gått ner. Var försiktig så att det inte går till överdrift för då kan det vara jättesvårt att komma ur det. Sköt om dig. Du är jättefin som du är och behöver inte alls gå ner nått mer! Tycker du inte om dig själv som du är nu så kanske du måste ändra på nått annat i ditt liv?


Jag erkänner att jag är väldigt intensiv med min bantning. Jag har ett mål och dit ska jag nå. Jag äter alla mål mat samt det som serveras på förskolorna oavsett vad det är. Genom att äta mer grönsaker och mindre kolhydrater mår även min mage bättre (jag behöver inte sitta på toa i evigheter). Jag har valt att inte äta godis och dylikt men det är inget som kroppen behöver. Anledningen till att jag skriver upp vad jag har ätit är för att jag vill ha koll på mig själv. Om du tycker det är jobbigt att läsa så behöver du inte läsa. Jag skriver även andra inlägg men eftersom jag jobbar nu har jag inte samma tid framför datorn och när jag sätter mig här skriver jag det som faller mig in just då. Vilket oftast handlar om hur jag mår, hur jag har sköt mig och tankarna där om kring.

Jag uppskattar att du tycker jag är fin som jag är men jag har några kilon kvar jag vill gå ner, vilket jag kommer att göra.

I övrigt kan jag tillägga att det enda som gör at jag kan må dåligt just nu är att jag inte har något fast arbete. Jag vet inte hur mycket pengar det kommer i slutet av månaden och det kan vara stressande...


Ni som känner mig, ni kan kanske gissa hur otroligt nyfiken jag känner mig på denna anonyma person. Varför vågade du inte stå för ditt ord? Du behöver inte tycka som jag. Jag tycker sannerligen inte lika som andra...

 
 
Sofia

Sofia

2 oktober 2008 15:58

Besatt och besatt, jag tycker att det är bra att man har ett mål. Jag tycker också att du går sunt tillväga, du äter bra och så tränar du. Och det det är allt handlar om, man ska äta bra mat, mindre portioner, och äta flera gånger per dag, och, röra på sig! Sen ska man sätta upp realistiska mål, så man inte blir besviken. Din blogg har ju blivit lite av en dagbok där du antecknar hur, när, var du går tillväga, och det är väl jättebra. Så, ett tips, sätt upp ett realistiskt mål med en rimlig tidsplan. Att du som är ungefär 160 lång ska väga kring 50 kg, det tycker jag personligen inte är ett rimligt mål :) jag är ungefär 167 lång, och skulle jag väga under 60 skulle jag vara typ vara anorektiskt,haha, men det handlar å andra sidan också om hur man är kroppsbyggd. Sund viktnedgång handlar mycket om tålamod och självinsikt.

http://lindkvistsofia.webblogg.se

 
Jessica med Liam o Engla

Jessica med Liam o Engla

3 oktober 2008 15:30

jag säger bara suck! gulligt att folk bryr sig, visst. men det e fan jobbigt! har man väl bestämt sig för att ta tag i sitt liv och gå ner några kilon så måste man ju verkligen gå in för det till 100 % (annars går man aldrig ner) och bli lite "besatt". Jag tror att moral"tanter" som klagar över att man bantar i själva verket e avis för att dom själv inte orkar ta tag i sin vikt! HA!

ha en mysig helg!
puss

http://liamengla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards