Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

jag gjorde det

Av Mona - 24 oktober 2008 07:35

Jag gjorde det och det var dumt. Jag har alltså tagit kort på min mage. Det var ingen vacker syn. Visst, jag är smalare idag än vad jag var när jag började men änså långt ifrån smal. Det är så orättvis, hade jag varit längre än mina 160 cm hade jag sett så otroligt mycket smalare ut. Genom att jag är så kort ser jag totalt kompakt ut. Går jag upp ett hekto ser det ut som fem, går jag upp ett kilo ser det ut som tre... usch jag trivs verkligen inte med mig själv och det är jätte jobbigt. Samtidigt kan jag inte endast skylla på mitt svullande för det är så lite med tanke på hur länge jag bantat. I vanliga fall använder jag mig inte av ordet banta, det har en negativ klang i mina öron, det låter bättre med gå på diet...


Det är också väldigt tråkigt att ingen i min omgivning egentligen har märkt någon skillnad. Visst, jag bantar för min egen skull men jag vill ändå att andra också ska se någon skillnad. Jag vill ses som en smal person och det har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Jag har inte heller setts som en storväxt person utan en lagom. Hur kul är det, lagom är förmodligen ett av det fulaste orden jag vet...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards