Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Mona - 10 augusti 2008 18:12

Nervositeten håller i sig. Det är som ett pirr i magen... undra om det är av glädje eller sorg, eller vad det egentligen beror på...


Vi har varit på dop idag. Vilket även innebär att jag har syndat lite lite... jag åt en liten bit tårta (för att inte såra någons känslor) men smörgåstårtan och saften och kakorna gömde jag mig långt bort ifrån. Ganske bra karaktär ändå, eller vad säger ni?? ;)


Idag är sista dagen på sommarlovet/semestern för oss. Imorgon börjar vardagen. Dennis ska till jobbet och Linus ska till förskolan. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag tvivlar starkt på att det är brist på personal på förskolorna än. Misstänker jag får gå hemma till skolorna börjar om så minst två veckor till här hemma skulle jag tro. Men det känns bra. Jag har lite att fixa med... Blir även spännande att se hur Linus reagerar nu när han bytt avdelning. Han är en storkille nu!! :) Jag tror inte det blir några problem och så är han ju bara femton timmar i veckan, fem timmar måndag, onsdag och torsdag... Men jag hoppas jag får börja jobba snart, även om jag njuter av att vara hemma. Både jag och Linus behöver mer tid för arbete... Men det löser sig, jag är inte ens orolig...


Så till dagens matintag.

Frukost: fiberhavregrynsgröt med osötad äpplemos

Mellis: proteindrink

Lunch: sallad

Middag: sallad

Övrigt: liten tårtbit samt te och skorpor senare under kvällen.


Tänkte även ta en prommis i samband med att jag ska ner på solariet. Förbränna tårtbiten och sona för min mindre bra karaktär... (men det var riktigt gott...)

Av Mona - 10 augusti 2008 09:13

All möda har gjort sig lite värld. Jag ställde mig på vågen när jag steg upp. Den visade lite mindre än för fem dagar sen när jag påbörjade dietandet :) nu är det bara hoppas på att det håller i sig också!!!

Ovido - Quiz & Flashcards