Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Mona - 27 augusti 2008 22:23

Nu har jag två halvjobbiga dagar framför mig. Jobbar 11-18 både torsdag och fredag. Kul med stängning, nää... men men det blir någon krona i kassan och det är alltid trevligt!! :) Dennis kom hem idag och sa att han inte kommer hem efter jobbet imorgon eftersom ha måste fortsätta jobba... Klurigt och knivit tänkte jag. Eftersom jag har stängning måste vi fixa någon som kan hämta prinsen. Tur han har en snäll moster som ställer upp och hämtar honom tidigt då :)


Dagens prommis blev inte riktigt som planerat, även om jag hade andligt sällskap ;) väldigt kort, ner på byn och tillbaka. Jag vet att det bara är undanflykter men, klockan blev mycket innan jag kom iväg eftersom jag slingade Hannas hår, det var jätte mörkt ute och jag hittade inga reflexer samt att jag är lite rädd för vad som kan finnas där ute. Musik i alla ära när jag går men jag hör ju inte om det kommer någon bakom mig (på gott och ont)...

Av Mona - 27 augusti 2008 18:45

Middagen är avklarad. Barnet har badat och snart blir det sängen. Dennis är och spelar bowling med Hanna och när de kommer tillbaka ska jag fixa färgen på Hannas hår. Hon tycker sig ha utväxt, enligt mig vet hon inte vad utväxt är men å andra sidan är det tur hon är lite brydd iaf. Själv hatar jag nämligen att ha utväxt men jag har märkt att oftast är det en själv som stör sig mest på det. Omgivningen brukar inte vara lika brydd... När det är avklarat blir det en prommis. Jag riktigt längtar. Det var otroligt skönt att gå igår. Jag bara kände hur kalorierna förbrändes och det mina vänner är en härlig känsla.

Just det, en tjej här på bloggen ska göra mig sällskap, iaf i andlig mening. Christina har också planer på att gå ut och gå. Igår skrev jag att alla möjliga tänkbara som var sugna på prommis var välkomna att göra mig sällskap men eftersom  hon bor i Stockholmia blir det lite svårt. Så jag och min stjärnhjärna kom på att vi gör varandra sällskap i andlig mening. Jag med musik i öronen, kanske hon också, så kollar vi av med varandra att den andra varit ute också. Iofs är hon redan snygg och smal så det sjunger om det, även om hon just fått barn (orättvisa värld) men det blir trevligt iaf! :)


Dagens matintag:

Frukost: omelätt

Lunch: havrefras med jordgubb, ett knäckebröd med skinkost

Middag: kött och grönsaker

Övrigt: ikväll blir det te och skorpor, jag riktigt längtar!!! :)


På tal om skorpor. Sist jag köpte skorpor tänkte jag vara ekonomisk och köpte en storförpackning. Tyvärr visade de sig inte vara i närheten så goda som Pågens så dessa skorpor ligger fortfarande kvar i sin förpackning. Men idag köpte jag hem de rätta, jag kommer njuta.


PS Dennis höll på att skita ner sig när jag berättade hur mycket jag handlat för idag. Killen som har koll på vad mat kostar ;) DS

Av Mona - 27 augusti 2008 13:14

När jag åt lunch tänkte jag att nu ska jag äta en lagom portion. För mig är det ganska självklart, en portion som inte är speciellt stor men heller inte minimal. Sen hakade hjärnspökena upp sig på lagom. Vaddå lagom? Jag tvivlar starkt på att det finns någon förklaring till just det ordet, måste kolla upp det. Jag hade fel, det finns en förklaring. Wikipedia har denna förklaring:


Lagom, svenskt ord med betydelsen "precis rätt", "tillräckligt", "adekvat", "så bra/mycket som det borde vara".


Men då är min följdfråga, vilket är ordet för lagom i exempelvis engelskan och tyskan? Inte för att jag kan tyska men om jag vill lära mig, alternativet kan även vara tuskiska eller varför inte latin...

Av Mona - 27 augusti 2008 10:54

Åh vad arg jag blir. Har äntligen fått tag i a-kassan. Först och främst tror jag inte killen jag pratade med gillade sitt jobb vidare mycket. Han lät ruskigt sur och uttråkad, suckade och hade sig. Gissa vad jag fick för svar angående mitt ärende. "Din handläggare har inte hunnit titta på ditt ärende än" Vad är det för fel?!! Jag menar hallå, varje sommar är det massor med folk som blir arbetslösa och varje sommar är det även ett evigt väntande på dessa förbaskade pengar. Vad har de egentligen tänkt folket ska leva av? Visst, jag kan ta ett lån eller något i den stilen men vad händer då, jo då blir jag återbetalningsskyldig och ligger ändå efter med räkningar och betalningar i evigheter. Det blir en enda jävla ond cirkel.

Av Mona - 27 augusti 2008 10:43

Barn är bara för söta. Jag lämnade Linus på förskolan och allt var frid och fröjd. När jag sen gick iväg till bilen så ropade de små söta Myranbarnen, där är Linus Perssons mamma. Och vad är det roliga med det här då undrar ni? Jo Linus gick på Myran tidigare, nu har han blivit en storkille och går på Haren och barnen känner igen mig!! Det är nästan så jag får en liten tår i ögat... Och anledningen till att både barn och personal säger Linus Persson är min kära vän Lina alltid säger Linus Persson och hon jobbar på förskolan där Linus går. Varför hon gör det kan man ju fråga sig. Tror det har att göra med att hon tycker Linus ser ut som sin kära far och istället för att svära och bara säga Persson blir det hela alltet.



Här är en bild på Lina och pojkarna när vi var upp till Storforsen och hade picknick. Det är otroligt roligt att ha pojkar i samma ålder. Det skiljer fem dagar mellan de. Iofs skulle det egentligen skilja två och en halv månad men min prins valde att komma ut tidigare. Jag tror det var både för att han läntade efter sin mamma samt att han ville leka med Elliot så snart som möjlit ;)

Av Mona - 27 augusti 2008 10:11

Jaha så har domen kommit. Kändes inget vidare +1hg sen förra veckan... men jag vet ju också vad det beror på... Tur iaf att det inte var någon jätte uppgång för då hade jag blivit deppad... Förresten kan den där uppgången handla om vätska i kroppen eller vad som helst eentligen så jag tror inte det är något att hänga läpp för. Så nya friska tag. Kylen är för närvarande fylld med godheter av nyttigt slag. Fruktskålen är överfylld och allt känns på topp. Jag tror det här blir en bra vecka, tror inte ni?! ;)


vecka 1: -1,7kg

vecka 2: -0,7 kg

vecka 3: +0,1 kg


hmm-.. jag kan ana ett visst mönster när jag ser hur mina veckor har gått... men jag känner mig iaf på g. Många gånger brukar jag tappa suget efter någon vecka men enda suget jag tappat är det på godis!! och tro mig, jag lider inte det minsta av det :D men jag känner mig iaf mindre svullen. Visst kan jag märka att magen sväller efter vissa måltider men tidigare var den jämt och ständigt uppsvullen och gigantisk...

Ovido - Quiz & Flashcards