Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Mona - 19 augusti 2008 21:17

Nu känns det redan bättre. Jag har varit ute och trotsat vädergudarna så nu känner jag mig ganska redo inför vägningen imorgon. Jag hoppas innerligt att mitt syndande inte har satt allt för stora spår, kan hända jag blir ledsen då...


Dagens matintag.

Frukost: fiberhavregrynsgröt med äppelmos

Mellis: proteindrink

Lunch: omelätt

Middag: två köttbitar och en halv potatis

Övrigt: en tugga mariannekaka, en bit rabarberpaj med vaniljsås...


Måste bara berätta om middagen. Jag kom på att jag skulle göra en stek. Fy attans så gott!! Min plan var då att äta kött och en massa grönsaker men hör och häpna, det var helt tomt i grönsakslådan. Jag får minsann lov att göra något åt det imorgon. Hur jag nu ska hinna det. Ska jobba hela dagen men som tur är har affärera öppna längre än förskolorna och fritids :)

Av Mona - 19 augusti 2008 16:36

Det ser ut som att jag kommer få trotsa vädergudarna, regnet ger inte upp. Jag antar det har att göra med att de (vädergudarna) är på mindre bra humör, antingen ledsna över något eller så gråter det bara för att... Kanske vill de kontrollera om jag är gjord av socker...  ;)


Vi har haft besök av min mamma och moster, de var på semester idag :) Min moster är en rolig prick. Hon heter också moster. Jag tror jag var 11-12 år när jag ställde frågan till mamma: vad heter egentligen moster? Än idag kallar alla inom familjen henne för moster och så kommer det förbli för alltid. Jo iaf, min moster, hon är inte som alla andra och då menar jag i en bra bemärkelse. Man får alltid skratta åt henne och jag kan inte riktigt säga vad det beror på, men hon är så ruskigt rolig. Jag tror bara hon kommer in i ett rum så måste alla bli glada, kanske är det för att hon har talets gåva... Linus hade också jätte roligt och lyckades få med henne på alla sina upptåg. Vi var en snoa ner på byn, fort gick det också så var alla affärer avklarade, så for de vidare till min syster...

Av Mona - 19 augusti 2008 09:32

Jag har just kommit på att jag har lite panik, eller ångest är kanske ett bättre ord. Idag är det tisdag, vilket innebär att detär onsdag imorgon. Onsdag innebär även väga mig dag... och jag känner att jag inte riktigt skött mig. Inte har jag varit på någon ordentlig prommis sen i torsdags och inte har jag druckit vatten i samma mängd som tidigare och inte har jag totalt skippat kolhydraterna och bara ätit protein och sallad. Det är bara inse fakta, idag blir det vara stenhård och oavsett vad vädergudarna bestämmer för kvällen så blir det en prommis. Även om jag är söt är jag inte så söt att jag smälter ;)

Ovido - Quiz & Flashcards