Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Överraskning!!

Av Mona - 11 augusti 2008 14:58

Linus kände sig lite uttråkad här hemma med mamsen efter en dag på förskolan. Det var ju toppen att träffa alla barnen och leka!!! :) Jag kom på att vi kan se om vi hittar någon överraskning... Bara orden överraskning gjorde killen helt vild. Lockarna hoppade upp och ner, ögonen lyste och skrattet klingade...

-Stanna här ska mamma se om jag hittat någon överraskning!

-Nää, jag följer med

-Kan du blunda

-Nää

-Men håll för ögonen då

-Nää, jag måste se överraskningen...


Ni föräldrar vet kanske hur gott om överraskningar man har en måndag eftermiddag... men det fanns lite rester från när farmor varit här. Jo jag vet, barn ska inte äta godis på veckorna men vi åt inget under helgen, så jag har inte allt för dåligt samvete för det lilla jag hittade...


Två sekunder senare...

-Mamma, det är slut överraskning.

-Har du redan ätit upp allt?

-Jag vill ha mer..

-Nä nu är det bra, vi ska snart fara till moster och äta.

-men jag vill ha meeeeerrrr.....


så där fick jag för att jag tänjde lite på reglerna men det var nästan värt det för att få se ögonen spela och glädjen i min lilla älskling....

 
 
Paula

Paula

11 augusti 2008 15:53

Klart man kan tänja på reglerna ibland, det är ju bara kul och spännande. :-)
Oh, ser att du också kämpar mot vågen. Go girl!!
Tack för kommentaren på min blogg. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Linnea

Linnea

11 augusti 2008 21:00

Jag vart tok nöjd.. värt varenda öre =) Du får ta göra en förlängning du också!

http://www.linnnea.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

11 augusti 2008 21:06

Det är klart man måste få göra undantag!

Här har jag en liten tjej som var överlycklig över att få gå tillbaka till dagis idag! Det känns skönt i en mammas hjärta när man vet att de trivs så bra :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards