Alla inlägg under augusti 2008

Av Mona - 28 augusti 2008 21:24

Fy vilken skön prommis jag har haft. Det blev en lång en. Hur skönt som helst. Innan jag gick kände jag mig lite trist och tråkig, inte på det bästa humöret. Antagligen är jag trött och min onda hals gör väl inte saken bättre men varför klaga?? Prommisen gjorde mig på gott humör och fick mig även att tänka på Reese Witherspoon i filmen Legally Blonde. Mot slutet av filmen när hon står i rätten och frågar ut dottern till han som dött angående hennes permanent och sånt... hur som haver någonstans mitt i allt detta säger hon att den åtalade inte kan ha mördat sin man eftersom hon tränar och träning gör att kroppen utsöndrar endorfiner och endorfiner gör en glad. Precis så kände jag när jag var och gick, jag kände hur jag blev gladare och gladare :) Helt enkelt toppen toppen!! :)



Svar till Christina. För att länka till exempelvis min blogg så skriver du mitt namn. Markerar det och trycker på den "hela kjedjan" åvanför där du skriver, precis under datumet. På länkens URL skriver du in min bloggadress och i titeln skriver du mitt namn, det blir alltså mitt namn som syns. Sen kan du även välja om det ska öppnar i ett nytt fönster eller i samma. Hoppas du förstår min fina förklaring... :)

Av Mona - 28 augusti 2008 18:23

Jag måste bara berätta för Hanna och Lisa att om det någon gång skulle stå något knasigt här på bloggen så är det inte er moster (alltså jag) som skrivit det. Ibland kommer det utomjordingar och hjärnspöken som invaderar mitt inre och det är omöjligt att veta vad det tänker. Ibland skriver de helt knasiga saker, typ sånt som inte borde stå här eller sånt som era ögon inte borde se... Så med andra ord, ha överseende.

Av Mona - 28 augusti 2008 17:41

Så var jag hemma igen efter dagens arbetsdag. Har haft en riktigt skön dag. Det var inte så många barn så det fanns tid att verkligen prata med barnen och höra deras funderingar och tankar :) Sen fick jag känna av lyxen av att barnen blir hämtade tidigare. Jag kunde fara hem kl 17 istället för kl 18 och det kändes toppen. Får mycket mer tid med Linus ikväll :)


Nu blir det busa lite mer. Den lååånga prommisen när Linkan lagt sig och sen softa i soffan. Ännu en arbetsdag imorgon. Känns bra att veta att någon krona kommer in på konstot nästa lön också...


Dagens matintag:

Frukost: Fiberhavregrynsgröt med äppelmos

Mellis: proteindrink

Lunch: blodpudding, sylt och smöt samt sallad

Mellis: en hårdmacka med randig kaviar, banan och äpple

Middag: omelätt och grönsaker

Övrigt: te, två koppar kaffe och mer te samt skorpor


Fy vilket tråkigt inlägg men det bjuder jag på... får bättra mig till nästa gång...


Av Mona - 28 augusti 2008 08:09

Jag vet att jag inte ska göra så men idag kunde jag inte hålla mig. Grejen är att jag blev mer besviken igår på vågen än vad jag ville erkänna, både för mig själv och för andra, även om det bara var +1hg... så jag ställde mig på vågen idag igen, som sagt jag vet att jag inte ska väga mig varje dag men ibland bara måste jag, och den visade -2hg från igår :) Nu känns det redan mycket bättre. Och sporrad blev jag också!! :)


Kan även tillägga att här hemma ser det ut som att självaste jävulen har gått lös. Jag har all tid i världen, iaf en hel del, att plocka undan och fixa till men jag orkar/vill inte. Självklart vi jag har det snyggt och prydligt, som det ska vara, men längre än så tar jag mig inte... Måste ta och rycka upp mig lite...

Av Mona - 28 augusti 2008 06:59

Morgonstund har guld i mun...


Min hals gör ont.

Tet smakar honung, sött men smekande.

Duschen kallar!

Av Mona - 27 augusti 2008 22:23

Nu har jag två halvjobbiga dagar framför mig. Jobbar 11-18 både torsdag och fredag. Kul med stängning, nää... men men det blir någon krona i kassan och det är alltid trevligt!! :) Dennis kom hem idag och sa att han inte kommer hem efter jobbet imorgon eftersom ha måste fortsätta jobba... Klurigt och knivit tänkte jag. Eftersom jag har stängning måste vi fixa någon som kan hämta prinsen. Tur han har en snäll moster som ställer upp och hämtar honom tidigt då :)


Dagens prommis blev inte riktigt som planerat, även om jag hade andligt sällskap ;) väldigt kort, ner på byn och tillbaka. Jag vet att det bara är undanflykter men, klockan blev mycket innan jag kom iväg eftersom jag slingade Hannas hår, det var jätte mörkt ute och jag hittade inga reflexer samt att jag är lite rädd för vad som kan finnas där ute. Musik i alla ära när jag går men jag hör ju inte om det kommer någon bakom mig (på gott och ont)...

Av Mona - 27 augusti 2008 18:45

Middagen är avklarad. Barnet har badat och snart blir det sängen. Dennis är och spelar bowling med Hanna och när de kommer tillbaka ska jag fixa färgen på Hannas hår. Hon tycker sig ha utväxt, enligt mig vet hon inte vad utväxt är men å andra sidan är det tur hon är lite brydd iaf. Själv hatar jag nämligen att ha utväxt men jag har märkt att oftast är det en själv som stör sig mest på det. Omgivningen brukar inte vara lika brydd... När det är avklarat blir det en prommis. Jag riktigt längtar. Det var otroligt skönt att gå igår. Jag bara kände hur kalorierna förbrändes och det mina vänner är en härlig känsla.

Just det, en tjej här på bloggen ska göra mig sällskap, iaf i andlig mening. Christina har också planer på att gå ut och gå. Igår skrev jag att alla möjliga tänkbara som var sugna på prommis var välkomna att göra mig sällskap men eftersom  hon bor i Stockholmia blir det lite svårt. Så jag och min stjärnhjärna kom på att vi gör varandra sällskap i andlig mening. Jag med musik i öronen, kanske hon också, så kollar vi av med varandra att den andra varit ute också. Iofs är hon redan snygg och smal så det sjunger om det, även om hon just fått barn (orättvisa värld) men det blir trevligt iaf! :)


Dagens matintag:

Frukost: omelätt

Lunch: havrefras med jordgubb, ett knäckebröd med skinkost

Middag: kött och grönsaker

Övrigt: ikväll blir det te och skorpor, jag riktigt längtar!!! :)


På tal om skorpor. Sist jag köpte skorpor tänkte jag vara ekonomisk och köpte en storförpackning. Tyvärr visade de sig inte vara i närheten så goda som Pågens så dessa skorpor ligger fortfarande kvar i sin förpackning. Men idag köpte jag hem de rätta, jag kommer njuta.


PS Dennis höll på att skita ner sig när jag berättade hur mycket jag handlat för idag. Killen som har koll på vad mat kostar ;) DS

Av Mona - 27 augusti 2008 13:14

När jag åt lunch tänkte jag att nu ska jag äta en lagom portion. För mig är det ganska självklart, en portion som inte är speciellt stor men heller inte minimal. Sen hakade hjärnspökena upp sig på lagom. Vaddå lagom? Jag tvivlar starkt på att det finns någon förklaring till just det ordet, måste kolla upp det. Jag hade fel, det finns en förklaring. Wikipedia har denna förklaring:


Lagom, svenskt ord med betydelsen "precis rätt", "tillräckligt", "adekvat", "så bra/mycket som det borde vara".


Men då är min följdfråga, vilket är ordet för lagom i exempelvis engelskan och tyskan? Inte för att jag kan tyska men om jag vill lära mig, alternativet kan även vara tuskiska eller varför inte latin...

Ovido - Quiz & Flashcards