Alla inlägg den 12 december 2008

Av Mona - 12 december 2008 14:25

Det finns en rolig dam på jobbet. Jag refererat till henne som dam eftersom hon har vuxna barn och barnbarn och det är fult att kalla någon gammal och medelålders låter inte heller vidare smickrande. Hur som helst, hon har kommit på att hon ska läsa om allt som olika matprodukter innehåller. Vilket har resulterat i att hon numera vet en hel del inom det ämnet. Idag var det alltså fredagsfika på jobbet så när det bara var vi två i personalrummet så kollade vi in vad pepparkakorna bestod av. Det var inte bara ett E!!! sen fanns det även med härdat palmfett. Det mina vänner är inte bra!!! Jaja, så kom vi in på att skika på en macka borde vara bra. Men icke, även där finns det olika ämnen som inte är bra... Jaja för att nu vrida på det hela så kom vi in på vad jag äter. Alltså min frukost som består av fiberhavregrynsgröt med linfrön och äppelmos utan tillsatt socker. Detta mina vänner ska alltså vara bra för magen. Det ska hålla igång och uträtta sina behov med jämna mellanrum. Men så är inte fallet. Nää då hon Mona får minsann se till att äta massa kolhydrater av olika slag för att magen ska släppa till... Här räcker det inte med fibrer, proteiner och grönsaker. Men det jag ville komma till är att jag börjar känna mig som en gamling. Ni vet de som bor på hem eller har hamhjälp av olika slag. De som är väldigt noga med att få uträtta ärende nr2 helst varje dag, annars blir det panik. Olika preparat får att hålla igång magen ska finnas i närheten och hjälpa de arma gamlingarna. Nu har även jag kommit till den punkten att jag funderar på att skaffa hem något som driver på. Det är ingen vidare trevlig syn när magen växer och växer bara för att den inte fått uträtta sina ärenden. Eller ska jag fortsätta som tidigare och ta mig en bägare med Ben & Jerrys glass för att lösa det hela?! På tal om B&Js glass så ska den tydligen inte innehålla lika många konstiga konstgjorda änmen som exempelvis vanlig Big Pack. Alltså kan det vara en väl värd investering ;)

Av Mona - 12 december 2008 14:23

Karlar måste helt enkelt komma från en helt annan planet. Ingen kan komma här och påstå att de är vidare snabba av sig. I mina ögon är de (läs Dennis) segare än värasta gamla segaråttan som börjat få små gröna prickar på sig. Vilket i sig är nästintill omöjligt med tanke på alla E-ämnen och konserveringsmedel och andra konstigjorda saker som finns i.... Gaaah det går ju bli galen för mindre...!!!

Av Mona - 12 december 2008 13:09

...och idag är en sån dag för mig. Planen är fortfarande att fara till Piteå. Jag har fortfarande inte packat eller varit förbi och bytt bil eller varit på solariet eller något som helst. Jag ligger helt enkelt efter i planeringen. Just nu ligger Linus i soffan och sussar. Förhoppningsvis är Dennis snart hemma från jobbet så han kan fixa torkarbladet åt mig. En av anledningarna till att jag inte kommit längre i mitt planerande är att det snöar. IGEN!!!! Jag börjar vara måttligt less på all denna snö. Det är inte roligt att köra i snöyra. Det är inte roligt att shoppa i snöyra. Det är inte roligt att min plan gått i stöp. Sist men inte minst är det inte roligt att jag börjar känna mig irriterad på mig själv när inget av allt mitt planerade blivit gjort än...


Det jag däremot har gjort är att jag ringt till doffi och lagt av en overall till Linus. Jag hade först en liten plan av att beställa overallen via nätet men tänk om jag skulle missa något fint som finns där. Förhoppningsvis blir det en snoa till Luleå på tisdag så jag kan köpa denna overall som jag trånat efter ett bra tag. Jag håller fortfarande med om att det handlar om mycket pengar men det är Linus värd. Sen kommer han kunna ha denna overall även nästa vinter. Jag köper stort...


Nää, nu ska jag se till att packningen är klar så vi kan fara när Linus vaknat.

Ovido - Quiz & Flashcards