Alla inlägg den 16 december 2008

Av Mona - 16 december 2008 19:50

Snacka om att detta har varit universums längsta dag. Redan innan jag vaknade var allt upp å ner. Jag drömde om bäbisar så det sjöng om det. Jag hörde inte ens när Linus började ropa på mig, det tillhörde liksom drömmen. Inte nog med det, när Linus ser morgon TV så får Dora tvilling syskon, eller bäbisar som Linus sa. Det kändes som alla dessa bäbisar bara förföljer mig...

Första två timmarna på jobbet gick bra men efter det segade dagen sig fram. Till och med lunchrasten kändes som att den varade i en evighet, vilket inte hör till vanligheten. När jag väl slutade för dagen for jag bara hem och böt bil och sen iväg till Luleå. Det är antagligen snabbaste shopping vändan jag varit med om. Det tog väl 10 minuter och sen hem igen. Overallen ser helt jätte gigantisk ut men jag tror det kommer att gå bra i alla fall. Jag testade den på Linus och även om den ser stor ut kändes den inte klumpig. Tyvärr hade de inte Rasavil handskar så jag måste kolla på byn. Av arbetserfarenhet har jag kommit fram till att de är bäst samt lätta att ta på om de åker av, vilket min sons handskar har en tendens till att göra eftersom han inte vill ha några på...

Väl hemma igen for jag förbi Dennis farmor och farfar. Axel hade varit så snäll och varit iväg och besiktat min bil så jag tänkte betala honom. Det fick jag inte. Visst kan jag behöva de där 300 kronorna till något annat så jag klagar inte men rätt ska vara rätt och rätt hade varit att jag betalade och inte han...


Nu har dagen äntligen nått sitt slut. Jag har just ätit skorpor och druckit te. Och bara så ni vet så har jag redan gått upp i vikt, i alla fall enligt vad vågen sa tidigare ikväll. Hur bra tror ni det känns?!! 1 januari blir starten på mitt nya liv, igen.... 


Av Mona - 16 december 2008 06:45

Ja då var det alltså bestämt. 1 januari 2009 börjar jag om på riktigt med mitt GI:ande. Det blir två veckors intensivfas med undantag för jobbar luncher den andra veckan. Första veckan är jag ledig, gisst hur skönt det är, endast fem arbetsdagar kvar det här året om vi inte räknar med idag då sen är jag ledig hur länge som helst. 7/1 börjar jag om. Fatta så många prommisar jag kommer hinna med när jag inte har massa jobb under dagarna. Så nu går inga lussebullar säkra längre. Haha jag bara älskar dem! Det är så goda. Jag skulle helt klart kunna leva på dessa om det inte var för att min mage skulle protestera så. Det känns ruskigt skönt att även Jessica ska börja om i januari. Vi stöttar varandra i vått och torrt. Även om hon nu är värdens finaste i mina ögon redan nu. Vi har alltså beach 2009 i sikte. Det kommer bli en sommar utan dess like ;)


Jessica, det skulle funka perfa men det är roligare att vara här under våren, typ mars när vårsolen gör sig påmind. Vara ute hela dagen, köra skoter och äta och bara må. Nu är det mest bara kallt, typ runt -25 grader och jag tror inte Liam och Engla skulle uppskatta det. För att inte tala om du ;) Nää jag tror fortfarande på min idé om att ni bjuder ner oss inklusive biljett ;)

Ovido - Quiz & Flashcards