Alla inlägg den 15 december 2008

Av Mona - 15 december 2008 21:27

Gaah jag har totalt tappat kontrollen på mitt intag. Det känns som att det alltid är något snaskigt och onyttigt på gång. Dagligen! Just nu funderar jag på om jag eventuellt skulle ta en lite halv paus fram till 1/1 2009. Inte att jag ska vräka i mig eller så men försöka att inte tänka utan bara vara. Samtidigt vet jag att jag kommer fortsätta stå på vågen dagligen men att ta en total nystart i och med det nya året. Köra stenhårt fram till sommaren och hoppas på att jag blivit fit for fight. Slimmad och snygg. Låter det här som en totalt urblåst plan? Kommer jag att sabba allt jag kämpat för eller kan det vara bra för mig? Någon som har något bra att komma med?

Av Mona - 15 december 2008 19:53

Alltså shit, klockan är snart 20 och jag har just satt mig ner. Det är knapt jag hunnit umgås med Linus idag.

Först jobbade jag till kl 17 och efter det bjöd lärarförbundet på smörgåstårta som julklapp. Så vi satt där och surrade och hade trevligt en stund. Närmare 18.30 var vi klara där och då for jag förbi syrran och fixade posten och vattnade blommorna (som jag typ glömt bort:s) sen hem och plocka lite. Vi var lite väl trötta imorse för att jag skulle orka fixa något alls. Helt plötsligt var klockan 19.30 och det var läge att få prinsen i säng. Fort somnade han också. Vi har bestämt att han bara får sova en timme på förskolan eftersom det blivit så sena kvällar för honom. Ibland har han varit vaken till 21-22 tiden och det känns aningen sent för en tre åring. Nu har vi förvisso bara testat det här några få dagar (på helgerna får han sova så länge han vill) men han har somnat nästintill direkt. Vilket känns skönt. Tidigare har det varit spring hit och dit. "mamma jag är törstig" "mamma jag pinkar ner mig" osv osv... lite Alftons Åberg syndrom.


Ovido - Quiz & Flashcards