Alla inlägg under oktober 2008

Av Mona - 13 oktober 2008 18:59

Så istället för att vara på träning just nu har jag svullat i mig glass. Fort gick det. Tror inte jag kände någon annan smak än socker och nu sitter jag här med dåligt samvete, dåligt humör och dålig karaktär.  Jag har varit arg på Linus och inte haft tålamod att vara en duktig och pedagogisk mamma. Jag känner mig som en dålig människa. Det här har verkligen inte varit någon bra dag!!!

Jag vet att jag har tyckt synd om mig själv ett flertal blogginlägg nu på senaste tiden. Känner mig långt ifrån att vara i toppform på flera stadier. Till råga på allt så måste jag följa med några barn och bada på badhuset på onsdag. Inte nog med att det är kallt och jag inte gillar att bada, jag måste dessutom visa mig i bikini. Förvisso är det ingen publik som bryr sig men jag bryr mig. Det känns INTE roligt.

Av Mona - 13 oktober 2008 17:23

...blev ingen träning idag. Jag kan bara slå vad om att jag skulle bryta benet eller något i den stilen om jag tränar. Istället ska jag ta och städa ut Dennis arbetsgarderob. (Säg inget till honom...) Det fullkomligen rasar ut från den bara man går i närheten och att få in mer kläder är totalt omöjligt och tro mig, killen har kläder från 1800-talet. Han tror även han är lika smal som när han gick gymnasiet, vilket han inte är... tröjorna praktiskt taget spricker i sömmarna när han sliter på sig de. Jag menar verkligen sliter, de är så tajta så han nästintill behöver vaselin för att fixa det på egen hand...


mat.

Frukost: inget försov mig ju

Mellis: nutrilett bar

Lunch: 4 köttbullar, en potatis och lite sås

Mellis: naturdiet bar

Middag: grahamsgröt med hallonsylt och mjölk

Av Mona - 13 oktober 2008 17:07

Fick ett samtal idag angående mitt blodtryck. Eventuellt kan det vara så att min kropp påverkas av gulkroppshormon, alltså om jag får extra... mot det finns inget botemedel... men just för tillfället kan inget beslut fattas utan vi får se vad framtiden säger... Jag får fortsätta fara till Malin och ha henne till att kolla mig mellan varven. Inte nu att jag måste kolla det titt som tätt men med någon månads mellanrum typ... Malin är det ok?! ;)

Av Mona - 13 oktober 2008 16:45

Jag sitter här och dividerar med mig själv. Ska jag träna eller inte? Hur kommer jag må imorgon om jag stannar hemma? Kommer mitt samvete att gnaga mig sönder och samman? Kan ju inte påstå att dagens mat varit vidare lyckad heller med tanke på försovningen... Har förvisso en miljon olika ställen här hemma som skulle behöva en rensning. Erfarenheten säger mig att det är säkrast att genomföra rensningen när Dennis är borta. Jag lever efter, det man inte vet mår man inte dåligt av... Men åter till det viktiga, ska jag träna eller inte??!

Av Mona - 13 oktober 2008 16:02

Gaaah vilken dag. Den kunde inte börja sämre. Vi försov oss! Vaknade 7.15 med mobilen i handen och började jobba 7.30 Jag kan tala om att det var tempo här hemma. Linus tjorvade inte det minsta utan såg till att få på sig kläderna utan problem. Själv svassade jag omkring som en yr höna för att försöka samla ihop allt vad jag behövde. Överlycklig vad jag över att håret inte stod totalt på trekvart som det annars alltid gör. Lite mascara på fransarna och glajjerna på. Snabblämning av Linus på förskolan och 7.35 var jag på jobbet. Det kallar jag tempo. Jag är så stolt över Linus, han var så duktig på morgonen!!


Till lunch lyckades jag tappa ner en hel bytta full med potatis. Jag kan tala om att barnen tyckte det var hur roligt som helst. "Titta vad fröken gjorde!" Varenda en som kom i närheten fick minsann veta vad jag gjort...


Nu sitter jag äntligen här hemma. Har avbokat träningen men eventuellt far jag dit iaf. Vem vet, kanske kommer jag ikapp med dagen efter lite träning. Men helst av allt skulle jag bara vilja sitta här hemma med min prins och mysa och göra absolut ingenting...

Av Mona - 12 oktober 2008 21:06

Tack snälla söta Jessica för din kommentar. Tyvärr tror jag det är dags för dig att kolla synen igen... :/


Slut helg kvar. Idag har jag gjort absolut ingenting. Legat i soffan och läst och startat en tvättmaskin. That´s it! Det är tur man får ha totalt off dagar ibland, idag har det varit stömavbrott, tror någon stor och viktig ledning i mig gått sönder... men nu känns det lite bättre så vi får se hur det känns imorgon...


Dennis har åkt iväg och jobba. Skulle till Åland med ett hus så han blir borta några dagar. Jag tycker inte om när han jobbar borta. Det känns mer och mer som att vi aldrig hinner ses, prata med varandra och bara vara. Alltid är det något som måste göras... det sliter...


Maten:

frukost: nutrilett bar

Lunch: naturdiet bar

Mellis:  två bullens pilsnerkorv med ljust bröd, ketchup och senap

Middag: köttfärs med böner av olika slag

Övrigt: äpple och glass


Nää jag är inte vidare stolt över dagen matintag. Och mer glass kommer jag äta. Jag misstänker att jag är en sån som går upp i vikt istället för ner när jag mår mindre bra... men men jag svullar i dag så äter jag duktigt och ordentligt imorgon igen. Helgen är trots allt till för trevligheter...



Av Mona - 12 oktober 2008 15:54


I don't care if it hurts
I want to have control
I want a perfect body
I want a perfect soul


But I'm a creep
I'm a weirdo
What the hell am I doing here?
I don't belong here

Av Mona - 12 oktober 2008 13:01

lite som jag känner just nu....

Ovido - Quiz & Flashcards