Direktlänk till inlägg 5 december 2008

utvecklingssamtal

Av Mona - 5 december 2008 18:26

Jag hade utvecklingssamtal med Linus idag. Det var intressant. Jag tycker det är roligt att höra andras syn på mitt barn eftersom det är ganska svårt att vara objektiv själv. I mina ögon är han trots allt perfekt på alla sätt och vis ;) De tycker Linus är glad, social, pratsam, framåt och trygg. Lite av en retsticka :) Koncentrations förmågan kan vara varierande. De har märkt av han tre års trots men nu börjar den lägga sig. Det enda de egentligen är fundersamma över är Linus syn och gång. Han kan ha svårt att bedöma avstånd och se saker på långt håll ibland samt att han går aningen staplande. Inte så att han har dålig grovmotorik eller svårt för att gå och springa, hoppa och busa utan mer att det ser lite stelt ut (vi har aldrig själva tänker på det eller sett det). Inget problem egentligen men jag misstänker att det kan ha att göra med hans förtidiga födsel och några av komplikationerna som tillkom i och med det. Även synen kan ha fått sina sviter därifrån eftersom han låg med syrgas som i sin tur kan påverka synen. Eller också är det bara så att han har en gång som ser ut som den gör och att han växer och knakar så synen inte riktigt hinner med alla gånger. 

Jag och Dennis är i alla fall väldigt nöjda med avdelningen och personalen. Linus trivs och tycker det är roligt och det är det viktigaste. Sen är det så härligt att se hur prinsen växer och utvecklas.



Här är vår älskade prins nyfödd, 1070g och 37,5cm. Snygg redan från start. Det är helt otroligt så bra allt har gått. Jag blir så lycklig bara av att se honom. Den person jag älskar mest och över allt annat.

 
 
Jessica

Jessica

6 december 2008 18:21

ååååå lilla sötisen!!!!

http://liamengla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards