Direktlänk till inlägg 16 december 2008

ett litet break, eller en paus i alla fall

Av Mona - 16 december 2008 06:45

Ja då var det alltså bestämt. 1 januari 2009 börjar jag om på riktigt med mitt GI:ande. Det blir två veckors intensivfas med undantag för jobbar luncher den andra veckan. Första veckan är jag ledig, gisst hur skönt det är, endast fem arbetsdagar kvar det här året om vi inte räknar med idag då sen är jag ledig hur länge som helst. 7/1 börjar jag om. Fatta så många prommisar jag kommer hinna med när jag inte har massa jobb under dagarna. Så nu går inga lussebullar säkra längre. Haha jag bara älskar dem! Det är så goda. Jag skulle helt klart kunna leva på dessa om det inte var för att min mage skulle protestera så. Det känns ruskigt skönt att även Jessica ska börja om i januari. Vi stöttar varandra i vått och torrt. Även om hon nu är värdens finaste i mina ögon redan nu. Vi har alltså beach 2009 i sikte. Det kommer bli en sommar utan dess like ;)


Jessica, det skulle funka perfa men det är roligare att vara här under våren, typ mars när vårsolen gör sig påmind. Vara ute hela dagen, köra skoter och äta och bara må. Nu är det mest bara kallt, typ runt -25 grader och jag tror inte Liam och Engla skulle uppskatta det. För att inte tala om du ;) Nää jag tror fortfarande på min idé om att ni bjuder ner oss inklusive biljett ;)

 
 
Jessica

Jessica

16 december 2008 08:51

hihi, ja det känns skönt att man kan va två om att synda lite :-D. Men det är ju faktiskt så att ibland måste man få leva lite. Inte för att jag ska vräka i mig snask dagarna i ändå nu (hehe, även om jag vill ;-)) så har jag ingen lust att hålla på och tacka nej när folk bjuder på lussefika o sånt. Julen e ju en högtid som handlar mkt om mat och jag får väl helt enkelt leva med att gå upp ett par kilon. Jag vet att motivationen kommer sen efter nyår. Det e lättare att helt börja om på nytt då!

åååå, våren hos er låter ju helt underbar! jag har alltid velat testa åka skoter! och så älskar jag att åka längdskidor (o slalom med) men i vår slaskiga stad e det ju en omöjlighet :-(. I år ska vi inte heller åka upp till stugan i Jämtland så blir nog inga skidor öht för mig :-(.

Jag hade gäääärna bjudit er på biljetten om det inte vore så för att snåla CSN inte ger nåt studielån i december *grrr*

kramis

http://liamengla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 7 februari 2009 22:48

Vänner, nu är det fixat och klart. Mitt projekt är genomfört. Det gick betydligt fortare än vad jag hade väntat. Jag vill tacka Jennifer, som har hjälpt mig på traven. Utan hennes hjälp hade det inte gått såhär bra. Numera kan ni läsa om mitt liv på ...

Av Mona - 7 februari 2009 12:27

Igår gick jag in med inställningen att det här skulle bli en bra dag på alla sätt och vis. Dagen började med att jag vaknade på totalt fel sida. Det är -20 grader ute, det blåser och det snöar. Jag har en antydan till skallebang och det känns inte al...

Av Mona - 6 februari 2009 21:39

Jag känner att det är torka idag på bloggfronten. Typisk fredag? Är helt tom i huvudet. Skulle behöva sova men vill njuta en liten stund till av total ensamhet nu när karlarna mina sover. Egentligen borde jag inte vara så trött med tanke på att jag b...

Av Mona - 6 februari 2009 16:14

Imorgon ska jag göra mig så vacker jag bara kan. Jag ska anstränga mig till det yttersta. Varför? Jo, bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att få lite glans på vardagen. Jag ska ha kjol på mig. Jag ska känna mig på topp. Jag ska vara...

Av Mona - 5 februari 2009 22:05

När jag kom hem från jobbet idag var Dennis och Linus ute och skottade. Linus var kanske inte på sitt allra charmigaste humör, kanske hungrig... I alla fall visade det sig att Dennis hade kört fast med fyrhjulingen och jag var tvungen hjälpa honom at...

Ovido - Quiz & Flashcards